BESZÁMOLÓ
A foglalkozás ideje: 2014.05.15.
A foglalkozás helye: Újszászi Vörösmarty Mihály Általános Iskola
Megnevezése: Foglalkozások /Tájékozódási ismeretek előadás
Résztvevők száma: 27
A program célja, leírása: Tájékozódási ismeretek.
Foglalkozás folyamata:
A foglalkozásokon a gyerekekkel bemutattam az alapvető tájékozódási ismereteket. Kezdetben megtanulták, hogy iránytű, tájoló és térkép segítsége nélkül is lehet tájékozódni az égitestek és az élőlények segítségével. Néhány példával ezt illusztráltam is. Elmagyaráztam a fiataloknak, hogy valójában mi is a térkép, miből épül fel és hogyan ábrázolja kicsinyítve az adott tájakat. Különbséget tudnak tenni iránytű és tájoló között, valamint megtanulták kiválóan használni magát a térképet, azonkívül a térkép és a tájoló együttes alkalmazását. Erről bizonyságot tettek a városban történő tájékozódási versenyen, amiben minden gyerek lelkesen részt vett.
A tanulók három foglalkozáson keresztül megismerkedhetek a geocaching tájékozódással. Ezen belül, hogy maga a geocaching mit jelent, a történetéről is halhattak egy-két információt. Felvilágosítottam őket a geocaching játékszabályairól, valamint a különböző geoládák (hagyományos-, virtuális-, multi-, mozgó-, esemény- és utazó ügynök geoládák) tulajdonságairól és hogy lényegében miben különböznek egymástól.
A gyerekek két foglalkozáson keresztül ismerkedhetek a modern térképkészítés tudományával. Egyszerű szoftverekkel digitális térképeket készíthetek. Történeti áttekintést kaptak a térképen való szintvonalak fejlődésében, illetve megtudhatták, hogy a legmodernebb térképen már hogyan alkalmazzák ezeket a vonalakat.
Az utolsó foglalkozáson szoftverek segítségével kirándulást szerveztünk Egerbe. Kikalkuláltuk az oda-vissza út hosszúságát, a kirándulás költségeit. Információkat gyűjtöttünk a busztársaságok buszairól, illetve kilométer árairól. Kiválasztottuk a megnézni kívánt nevezetességeket. Kiszámítottuk az indulás és a hazaérkezés időpontját is.
|